ارسال پاسخ

۹ اسفند ۱۳۹۵
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n712

pvc-asso.ir

پیشنهاد اتاق بازرگانی ایران درباره نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی 

اعتراض زنجیره ارزش افزوده در خصوص تغییر نرخ ارز مبادله ای به ارز آزاد برای خوراک مجتمع های پتروشیمی، با بررسی های کارشناسی دقیق و رای اکثریت اعضا پس گرفته شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، بنا به درخواست شورای ملی رقابت در خصوص اعلام نظر اتاق بازرگانی ایران درباره تعیین نرخ ارز برای مبادلات بین مجتمع های پتروشیمی و اعلام نظر عباسعلی متوسلیان نماینده اتاق بازرگانی ایران در شورای ملی رقابت، اتاق ایران جلسه ای را در روز یکشنبه 7 اسفند ماه سال 1395 برگزار کرد. 


جلسه امروز کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به ریاست شمس اردکانی برگزار شد. حاضران این نشست عبارت بودند از؛ عباسعلی متوسلیان، مهدی شریفی نیک نفس، احمد مهدوی، فریبرز کریمیایی، نصرالله رضا زاده، محسن جمالیان و محمد مروج حسینی. 
بر اساس این گزارش این جلسه به درخواست شورای ملی رقابت از اتاق بازرگانی ایران پیرو مصوبه کارگروه تنظیم بازار شورای رقابت مبنی بر تعیین نرخ ارز مورد استناد برای مبادلات خوراک بین مجتمع های پتروشیمی، برگزار شد.


متوسلیان درباره بحث های مطرح شده در این جلسه گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی انجام شده تعدادی از مجتمع های پتروشیمی دارای حاشیه سود منفی هستند این در حالی است که آنها از ارز مبادله ای برای نرخ خوراک استفاده می کنند و چنان چه ارز مبادله ای به ارز آزاد تغییر پیدا کند، شرکت های پتروشیمی با مشکلات زیادی روبرو می شوند.


وی ادامه داد: موضوع اعتراض زنجیره ارزش افزوده در خصوص تغییر نرخ ارز مبادله ای به ارز آزاد برای خوراک مجتمع های پتروشیمی، با بررسی های کارشناسی دقیق و رای اکثریت اعضا پس گرفته شد. 
وی اظهار کرد: در حال حاضر صنایع تکمیلی غیررقابتی شده اند و برای کمک به تولیدکنندگان پیشنهاد شد تا تغییراتی در نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی صورت گرفته و این تغییرات به صنایع پایین دستی نیز تسری یابد.


متوسلیان با اشاره به مصوبه سال 1393 درخصوص آزاد شدن نرخ ارز، گفت: این موضوع فشار مضاعفی بر تولیدکنندگان صنایع تکمیلی وارد کرد به نوعی که ظرفیت تولیدکنندگان کاهش قابل توجهی یافت و محصولات آنها در بازار غیر رقابتی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط